Végtelen világ - utazás a világban az én szememmel

Ezen a honlapon sok hasznos tanácsot és útleírást találsz, mindezt az én szemszögemből. Ha szeretsz, vagy csak szeretnél utazni, akkor jó helyen jársz. :)

Autóval Görögországba

Nagy fába vágtuk a fejszénket, amikor elhatároztuk, hogy autóval (két felnőtt + két gyerek) indulunk Görögországba. Én vállaltam a felkészülést a látványosságokból, illetve az útvonal pontos - és lehetőleg lehetséges - lefixálását. Ez meglehetősen időigényes feladatnak bizonyult. (Hogy hogyan oldottam meg, azt megtalálod a Hogyan készüljünk fel az utazásra? menüpont alatt.

Miért döntöttünk úgy hogy autóval megyünk? Jó kérdés. Talán mert meguntuk az eddigi nyugodtan pihizős nyaralásokat, és egy körútra akartunk menni, de nem voltak jók az időpontok? :) Igen, valószínűleg ezért. Nagyon féltünk tőle, mert kb. egy héttel az út előtt az ország másik végében jártunk - autóval - és sikerült olyan szerencsétlenül parkolnunk, hogy az autó felszedett egy faágat, aminek következtében elszakadt az ékszíj. Namármost mivel elég Isten háta mögötti helyen jártunk, autómentő sem lógott minden fáról, mi pedig haza akartunk jutni. 10 kilométert toltuk az autót (legalább sík terepen). Sokat gondolkoztunk, hogy el merjünk-e így indulni, de végül követtük az "aki mer, az nyer" mondást, és megpróbáltuk. És azt kell mondjam, minden szempontból megérte. :)

Következzen tehát az útleírás. Mi kilenc napra mentünk, majdnem minden belefért, amit elterveztünk, de ez így volt jó. Figyelni kell rá, hogy a körút ne legyen embertelen, hogy élvezhető maradjon. Nekünk is sikerült úgy alakítani, hogy mind a négyünk igényeinek megfeleljen. :)

1. nap: otthon - Tompa/Kelebia - Belgrád - Nis - Szófia (700 km)

Hajnali fél hatkor indultunk el otthonról. A határra hamar odaértünk, és ott sem kellett sokat várakozni, negyed órát max. azt is csak a magyar részen jóformán. Belgrád felé mindenképpen átmegyünk Szabadkán, amit egy autós városnézés keretében meg is nézhetünk. Mi végig GPS-szel mentünk - itt még nem éreztük, de KELL A TÉRKÉP! Mi elég jól megszenvedtünk a GPS-ünkkel - nem találtuk a bolgár-görög határt, olyan útra vitt, ami már nincs, vagy van de jóformán életveszélyes... :) Szóval érdemes beszerezni egy jó kis autós atlaszt.

Ha Belgrádnál járunk, akkor érdemes egy kis időt szánni a városnézésre, már csak a hosszú út kipihenésére is. Mi megnéztük a Nándorfehérvári várat, szerb nevén Kalemegdant, és időspórolás miatt autóból a Szent Száva székesegyházat. Fontos, hogy még véletlenül se az elkerülőúton menjünk, akkor se, ha nem akarjuk megnézni Belgrádot, mert sokkal rövidebb, mind időben, mind kilométerben. Figyeljük a táblákat! De még inkább a GPS-t, mert az kivételesen nem kevert el minket. :)

Kilátás a Kalemegdanból

És itt most rögtön meg is állok, ugyanis nekünk sikerült megint jól leparkolni. Mindenkinek hasznos lehet, ha megjegyzi, hogy Belgrád belvárosában ahol ki van írva hogy XY Zona, és 2 hours free, vagy valami ilyesmi, az NEM azt jelenti, hogy csak simán leparkolunk ott, és két óráig ingyenes, hanem valami kártyát, vagy hasonlót kell előtte venni, és úgy ingyenes az a két óra. Mi sikeresen kaptunk is egy büntetőcédulát kb. 14 euróról (szerb pénzben), de szerencsére pont akkor értünk az autónkhoz, amikor ott volt még a jegyellenőr, így elmagyaráztuk neki, hogy hát kérem, mi magyarok vagyunk, mi ezt nem tudtuk... Így nem kellett kifizetni. :)

Tehát miután ilyen szépen leparkoltunk, meg akartuk nézni a Szent Száva székesegyházat autóból. Újabb hasznos tanács: helyesen írjuk be a koordinátákat a GPS-be! Ezt pl. elfogadja: N39.5492 E22.3419. Nekünk sikerült elrontani :), úgyhogy elhatároztuk, hogy nem nézzük meg, nem akarunk ezért időt veszteni, menjünk fel az autópályára. Hát, Belgrád belvárosa elég kaotikus, nagyon kell figyelni mindenhol, mert könnyen ottmaradhatunk. Megyünk szépen előre a forgalmas sugárúton, aztán valamelyikünk véletlenül balra nézett, és meglátta közvetlenül mellettünk (!) a székesegyházat. :D Hát mi így találtuk meg a világ legnagyobb ortodox templomát. Háromszor is megnéztük, mivel sikerült rossz helyen lefordulni, így elautóztunk mellette még kétszer, mire meg tudtunk fordulni. :)

Szent Száva székesegyház

Ezután már csak követni kell az autópályát Nis felé. A szerb autópálya egész jó minőségű, szépen ki is van táblázva később már Szófia is. Egyetlen hibája, hogy van rajta pár fizetőkapu, de ez Macedóniához és főleg Görögországhoz képest semmi. :)

Ha Szófia felé megyünk, mindenképpen átmegyünk a Nisava-folyó völgyén. Az út gyönyörű, érdemes nem elaludni előtte, mert utána átkozni fogjuk magunkat. :D (Tapasztalatból mondtam, ugyanis amikor pár éve Bulgáriában voltunk, sikerült átaludnom jóformán mindent Belgrádtól a Fekete-tengerig.)

Nisava-folyó völgye

A szerb-bolgár határon elég nagy a sor a németországi török vendégmunkásoktól. Nem igazán lehet őket elkerülni, éjfélkor ugyanúgy vannak, mint délben. Mi délután 5-6 felé mentünk, de fél óránál tovább nem kellett várakozni. Érdemes még a határ előtt teletankolni az autót, ugyanis a szrb benzin még viszonylag olcsó, bár a bolgár sem volt sokkal drágább, mint itthon. Amint átértünk Bulgáriába, először is figyelnünk kell arra, hogy ott +1 óra az otthonihoz képest, másodszor érdemes venni egy ú.n. vinettát az egyik bódéban a határ mellett, a rendőrök ugyanis kérhetik. Ezek után egyenes - és szép - út vezet Szófiába.

Mi még tettünk egy esti körutat a városban (kb. 4 km). Megérte, Szófia belvárosa ugyanis gyönyörű az esti fényeiben. Direkt a belvároshoz közel, de mégis egy csendes utcában foglaltunk szállást, így gyalog meg tudtuk nézni a központi zsinagógát, a török mecsetet (Banja Basi), a Sveta Nedelja székesegyházat, az Ivan Vazov Nemzeti Színházat, előtte a szökőkúttal, a parlamentet, az Alekszandr Nyevszkij székesegyházat, a Sveta Sofia templomot (Szófia névadó templomát), és még pár nevezetességet útközben, persze mindezt csak kívülről egy kellemes séta és egy finom fagyi keretében. Találtunk ugyanis egy isteni fagyizót az Ivan Vazov színházhoz közel, amit mindenkinek ki kell próbálnia, ugyanis - nem túlzok - majdnem 100 féle fagyi van ott! Az Alabin utcáról kell befordulni, onnan már csak a fagyival közlekedőket kell követni. :)

Parlament, háttérben az Alekszandr Nyevszkij székesegyház

Az Ivan Vazov Nemzeti Színház tümpanonja

2. nap: Szófia - Rila - szállás Paralia környékén

3. nap: szállás - Thermopülai - Delphoi - szállás Pireuszban

4. nap: szállás - Athén - szállás

5. nap: szállás - Athén - Pireusz - szállás

6. nap: szállás - Mükéné - Nafplion - szállás Paralia környékén

7. nap: szállás - Litochoro - Olympic Beach - szállás

8. nap: szállás - Meteorák - szállás

9. nap: szállás - Skopje - Kelebia/Tompa - otthon

Oldal: Autóval Görögországba
Végtelen világ - utazás a világban az én szememmel - © 2008 - 2024 - vegtelenvilag.hupont.hu

Az ingyenes honlapkészítés azt jelenti, hogy Ön készíti el a honlapját! Ingyen adjunk: Ingyen Honlap!